جامعه مجازی FARSIS

جامعه ای برای همه

جامعه مجازی FARSIS

جامعه ای برای همه

فشارخون بالا به درک احساسی آسیب می‌رساند

در یک مطالعه جدید معلوم شد افرادی که مبتلا به فشارخون بالا هستند، توانایی‌شان برای درک احساساتی چون ترس، عصبانیت، غم و یا شادی در چهره دیگران، کاهش پیدا می‌کند.

دکتر جیمز آ. مک کوبین و دستیاران وی در دانشگاه «کلمبسون» در این باره می‌گویند: برخی از افراد، دچار اختلالات احساسی هستند که این اختلالات موجب می‌شوند آنها نسبت به احساسات دیگران مثل خشم، واکنش نامناسبی از خود نشان دهند.

این عدم درک صحیح احساسی شبیه به زندگی کردن در دنیای ایمیل‌ها و عدم انتخاب صورتک مناسب است به این معنی که ما معمولا در پیام‌های ایمیلی از این صورتک‌ها برای بیان احساسات خود و نیز از صورتک خنده به علامت شوخی کردن، استفاده می‌کنیم اما گاهی اوقات فرد مخاطب این امر را تعبیر به مسخرگی کرده و عصبانی می‌شود.

به نوشته روزنامه سان، این آشفتگی‌های احساسی می‌تواند منجر به درک و ارتباط نادرست شود و حتی روی بازده کاری افراد تاثیر نامناسب بگذارد.

این متخصصان در آزمایشات خود متوجه شدند که افزایش فشارخون نه تنها خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی را تشدید می‌کند بلکه درعین حال به این قبیل اختلالات احساسی نیز دامن می‌زند و این بیماران در معرض ابتلا به مشکلات و ناراحتی‌هایی چون اختلال دو قطبی و یا افسردگی قرار می‌گیرند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد